Aquestes modalitats
es poden disputar per temps, voltes o eliminatòries.
Per temps: Els
participants han de completar el major número de voltes possibles en un temps
determinat. La pista es divideix en fraccions (comes) i un cop el temps
s'esgota el jutge de pista anota les voltes dels pilots i les comes. En funció
del número de carrils que té el circuit tots el corredors fan la rotació per
cada carril a fi i efecte de qeu tots els pilots facin el mateix recorregut i
el mateix temps de cursa.
Per voltes: Els
pilots ha de completar un número determinat de voltes en el menor temps possible.
El guanyador és aquell pilot que completi primer el total de voltes determinades.
Per eliminatòries: En
les curses per eliminatòries es divideixen els pilots participants en grujps de
dos pilots de nivell similar determinat per una tanda de voltes ràpides prèvies
(si la pista té dos carrils, si tingués 4 en grups de 4 i així successivament
per a pistes de 6 o 8 carrils). Dels pilots confrontats només passa a la
següent ronda un o la meitat, dependrà de la durada que es vulgui donar al
campionat. Al final només poden quedar dos pilots dels quals un serà el
vencedor. La eliminació dels pilots es pot determinar a un número de voltes al
circuit o per temps al que hagi donat més voltes.
Les modalitats
-Velocitat: Circuit
amb rectes llargues, poc desnivell i corves molt amples. Qualsevol tipus de
cotxe pot competir, però no es recomana els de tracció 4x4 ja que fan perdre
velocitat punta. Dins d'aquesta modalitat poden existir categories com, per
exemple: monomarques, GT, clàssics, DTM, F1.
-Rallis: Trams curts
i molt revirats amb corbes impossibles. Aquesta modalitat pot presentar
variacions en funció del tipus de pista: asfalt, terra (cacao), neu (farina) o
gel (cinta adhesiva). Els cotxes més emprats en aquest tipus de competició són
els de tracció 4s4 y xasis elevat, com bugies i pick-ups. Aquest tipus de
proves són les que es pot treure més partit al Slot, ja que als rallis tot si
val en quant a la forma de la pista, els desnivells que presenta i els
obstacles que no tan sols aconsegueixen endurir la competició posant a prova la
perícia del pilot i la mecànica del cotxe, sinó que a més fan més vistoses
aquest tipus de proves. Normalment els trams rallis en slot representen els
reals, per tant, hi trobarem circuits amb desnivells bastant acusats i bruscos
sotracs, a on les corbes i contra corbes s’enllacen constantment. En definitiva,
són proves en les que predomina la habilitat del pilot i la mecànica del vehicle
sobre la velocitat.
-Resistència: Curses
que poden durar de 6 hores a 24 hores. Dos o més pilots comparteixen el
mateix cotxe que corre en un circuit de velocitat. El reglament és qui
estableix els torns de relleu entre els pilots. Els cotxes que s'utilitzen
solen ser rèpliques de vehicles participants a les mítiques curses de Le Mans.
En aquesta modalitat és important que el circuit tingui un bon sistema d'
il·luminació per simular la cursa diürna i nocturna.
-Pujades (Subidas en cuesta, en l’argot castellà) : Aquestes proves es
disputen en pistes virades i en pendent ascendent, no sent necessari que siguin
circuits tancats. La sortida sol estar en un punt més baix que l’arribada. Com
les probes de rally, normalment son proves que es fan en un circuit de dos
carrils i cada pilot participa de forma individual per temps.
Persecució: Aquestes probes són molt interessants per entrenar i millorar
la concentració i la perícia ja que dos pilots que surten en dos punts distints
del circuit (normalment a una distancia equidistant, sent la meitat del circuit)
a un número de voltes o temps determinat han d’atrapar-se. Si exhaurit el temps
o el número de voltes cap dels dos no s’hagués avançat es mesura quin d’ells ha
reduït la distància respecte al altre pilot.
En aquestes proves els comissaris de pista no solen estar distribuïts pel
circuit per col·locar els cotxes que es surten de la pista, ja que una sortida
de pista es considera la eliminació automàtica del pilot que la pateix.
En totes les modalitats de competició, és important establir un reglament
concís i per trobar la igualtat en la participació determinant les diverses categories
dels vehicles i establir un Parc Tancat per verificar si fos escaient els cotxes
participants per vetllar que compleixen el reglament
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Gracias por tu comentario.