Descripción del blog

Este blog pretende ser una herramienta para todos aquellos aficionados a este hobby. También esperamos tu aportación personal para ayudarnos a mejorar. Gracias por tu visita!

07 diciembre 2012

Tipus de Competicions


 
Dins del món del slot podem trobar infinites modalitats de competició, però les més habituals i les seves característiques són les següents:

Aquestes modalitats es poden disputar per temps, voltes o eliminatòries.


Per temps: Els participants han de completar el major número de voltes possibles en un temps determinat. La pista es divideix en fraccions (comes) i un cop el temps s'esgota el jutge de pista anota les voltes dels pilots i les comes. En funció del número de carrils que té el circuit tots el corredors fan la rotació per cada carril a fi i efecte de qeu tots els pilots facin el mateix recorregut i el mateix temps de cursa.

Per voltes: Els pilots ha de completar un número determinat de voltes en el menor temps possible. El guanyador  és aquell pilot que completi primer el total de voltes determinades.

Per eliminatòries: En les curses per eliminatòries es divideixen els pilots participants en grujps de dos pilots de nivell similar determinat per una tanda de voltes ràpides prèvies (si la pista té dos carrils, si tingués 4 en grups de 4 i així successivament per a pistes de 6 o 8 carrils). Dels pilots confrontats només passa a la següent ronda un o la meitat, dependrà de la durada que es vulgui donar al campionat. Al final només poden quedar dos pilots dels quals un serà el vencedor. La eliminació dels pilots es pot determinar a un número de voltes al circuit o per temps al que hagi donat més voltes.

Les modalitats

-Velocitat: Circuit amb rectes llargues, poc desnivell i corves molt amples. Qualsevol tipus de cotxe pot competir, però no es recomana els de tracció 4x4 ja que fan perdre velocitat punta. Dins d'aquesta modalitat poden existir categories com, per exemple: monomarques, GT, clàssics, DTM, F1. 

-Rallis: Trams curts i molt revirats amb corbes impossibles. Aquesta modalitat pot presentar variacions en funció del tipus de pista: asfalt, terra (cacao), neu (farina) o gel (cinta adhesiva). Els cotxes més emprats en aquest tipus de competició són els de tracció 4s4 y xasis elevat, com bugies i pick-ups. Aquest tipus de proves són les que es pot treure més partit al Slot, ja que als rallis tot si val en quant a la forma de la pista, els desnivells que presenta i els obstacles que no tan sols aconsegueixen endurir la competició posant a prova la perícia del pilot i la mecànica del cotxe, sinó que a més fan més vistoses aquest tipus de proves. Normalment els trams rallis en slot representen els reals, per tant, hi trobarem circuits amb desnivells bastant acusats i bruscos sotracs, a on les corbes i contra corbes s’enllacen constantment. En definitiva, són proves en les que predomina la habilitat del pilot i la mecànica del vehicle sobre la velocitat.

-Resistència: Curses que poden durar de 6 hores a 24 hores. Dos o més pilots comparteixen el mateix cotxe que corre en un circuit de velocitat. El reglament és qui estableix els torns de relleu entre els pilots. Els cotxes que s'utilitzen solen ser rèpliques de vehicles participants a les mítiques curses de Le Mans. En aquesta modalitat és important que el circuit tingui un bon sistema d' il·luminació per simular la cursa diürna i nocturna.

-Pujades (Subidas en cuesta, en l’argot castellà) : Aquestes proves es disputen en pistes virades i en pendent ascendent, no sent necessari que siguin circuits tancats. La sortida sol estar en un punt més baix que l’arribada. Com les probes de rally, normalment son proves que es fan en un circuit de dos carrils i cada pilot participa de forma individual per temps.
Persecució: Aquestes probes són molt interessants per entrenar i millorar la concentració i la perícia ja que dos pilots que surten en dos punts distints del circuit (normalment a una distancia equidistant, sent la meitat del circuit) a un número de voltes o temps determinat han d’atrapar-se. Si exhaurit el temps o el número de voltes cap dels dos no s’hagués avançat es mesura quin d’ells ha reduït la distància respecte al altre pilot.
En aquestes proves els comissaris de pista no solen estar distribuïts pel circuit per col·locar els cotxes que es surten de la pista, ja que una sortida de pista es considera la eliminació automàtica del pilot que la pateix.

En totes les modalitats de competició, és important establir un reglament concís i per trobar la igualtat en la participació determinant les diverses categories dels vehicles i establir un Parc Tancat per verificar si fos escaient els cotxes participants per vetllar que compleixen el reglament
  







No hay comentarios:

Publicar un comentario

Gracias por tu comentario.